Testbak


Idag har det testbakats lite, slängde bara ihop en liten bakelse av två överblivna muffins från gårdagens kalas.





Sedan testade jag ett recept jag ett recept på en ny kaka. Funderar på om jag vågar ha den som tårtbotten. Den var god men väldigt porös. Den skulle ha gräddats några minuter till, därav att den faller lite mot mitten. Den här kakan är efter ett amerikanskt recept och så har jag gjort som alla amerikaner, färgar smeten rosa med sockerpastfärg. Fast vill man ha en riktigt stark färg får man nog ha i rätt så mycket färg och det blir inte billigt. Men jag gillar den lätta tonen av rosa. 

Kan bjussa på vart jag hittade receptet, tårtan heter White Almond Velvet Cake och recept finns här http://sockerrus.se/2011/07/02/dreamy-chocolate-and-almondcake/  en fantastisk blogg för övrigt där jag nu blivit inspirerad att testa en massa nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0