Marsipangris




Idag har det varit lite julbak, kom i stämning efter att ha varit på julbord med jobbet under dagen. Efter att ha slängt ihop en pepparkaksdeg som måste vila ett dygn innan man bakar kakorna och huset som det ska bli så tänkte jag att jag måste prova de där grisarna det gjorde på NA´s web-tv http://webbtv.na.se/player/play/71005 Det var bra mycket enklare än jag trodde att få till dem. Med bästa örebromarsipanen som jag färgade med creme och rosa lite lätt knådade jag till dem. Man får ta de verktyg man hittar och i det här fallet så var det tandpetare, kniv och drinkpinne. Lite kartong, celofan och paketsnöre så blir det en fin gåbort present. Själv så tänkte jag ge marsipangrisar till hela släkten i år. Ska testa några andra modeller som är lite sötare också. Härnäst blir det pepparkakshus som ska byggas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0