Ljuspartytårta



Äntligen blev det dags för tårtbak igen. Jag ska har ljusparty i morgon och tänkte att jag skulle passa på att träna på dem med att baka en tårta. Min sambos mamma fick stå för tårtbotten den här gången med, hon var så bra på det men jag ska se till att lära mig göra den lika god som hon jag med.

På första botten har jag börjat med att lägga ett tunt lager hallonsylt för att få in lite bärsmak i tårtan, blir så torrt och tråkigt annars. Över det har jag lagt på chokladmousse som består av

100 g mörk choklad

4 dl grädde

2 msk florsocker

Värm grädden i en kastrull och smält chokladen i den. Låt stå att kallna ordentligt. Vispa sedan upp grädden och häll i lite florsocker om man vill ha en sötare smak.

Den andra fyllningen blev lite fusk, citronfromage på påse men med lite grädde i så blir den krämig och god.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0