Carro fyller 25 år



Efter en jul och nyårshelg med dumma förkylningar som aldrig tagit slut så har man äntligen kommit igång och fått baka sig lite tårtor. Är ju så att när man är sjuk så får man allt låta bli och sen har det tagit ett tag att åter komma i gång. Men nu i helgen så fyllde min vän Carro 25 och jag bakade henne två tårtor.

De består av en mustig chokladbotten som är en sockerkaka och äntligen egenhändigt gjorda fyllningar.

Vit Chokladpannacotta och jordgubbsmousse och jag blev nog ganska nöjd, de smakade mycket och var rätt tunga så man kan inte äta hur mycket som helst.




Jag blev tyvärr inte helt nöjd tårtorna den här gången, det var inte så att jag öppnade kylskåpsdörren och beundrade mitt konstverk varje halvtimme, de blev lite för låga och ena fyllningen blev lite för lös så det var svårt att bygga på höjd och att få dem raka och fina i kanterna. Nästa gång så ska det i mer gelatin men det får absolut inte vara för mycket heller för då smakar det inget bra.

Måste helt enkelt köpa mera verktyg.

Fick frågan vad jag gillar absolut mest att göra och jag älskar att göra fina tårtor med blommor och ljusa färger, helst i vitt. jag skulle helst av allt vilja göra fina bröllopstårtor. Är inte mycket för dessa motivtårtor, jag tycker att en tårta ska vara vacker och se ut som en tårta och inte som en bil eller dyl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0