Påsktårtor



Idag har Ida varit här och vi har gjort påsktårtor. Hon skulle göra en till sin Pojkvänn som fyller år och jag gjorde bara en enkel av resterna som blev över och lite jordgubbar som fanns i frysen.



Idas tårta är den fina på den nedersta bilden med påskdekorationerna och blommorna. Den består av morotskaka, chokladmousse och hemmagjord vaniljkräm. Tårtan är täckt med sockerpasta.

Min tårta är den på översta bilden, det är en misslyckad morotskaka, den reste sig inte som den skulle i ugnen och det blev ett stort hål i mitten. Det hålet fyllde jag med vaniljkräm som blev över och sen bara spritsat med vanlig grädde och toppat med jordgubbar.

Kycklinginspirationen kommer från en av mina favoritbloggar  http://bakalitenkaka-tove.blogspot.com/ . Där finns även jättebra recept att hämta.

Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Ida

Fan vad duktiga vi är :D

2009-04-11 @ 09:55:37
URL: http://dunderida.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej!

Ser att du gör jättefina tårtor och har mycket ideer och förslag.

Är nyfiken att få tag på dig och diskutera om att göra en bröllopstårta...

Du får gärna maila mig hur jag får tag på dig...



mvh Alexandra

2009-04-19 @ 19:34:06
URL: http://svardbloggen.blogspot.com
Postat av: Daniel Lodesjö

Hej Har lite funderingar på om du skulle kunna göra våran bröllopstårta? Du är nåt så otroligt duktig och gör så väldigt fina tårtor:)

Skulle du kunna kontakta mig.

Mvh Daniel

2009-04-26 @ 19:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0