Mandelbiskvier

 
Eftersom jag aldrig bakar några tårtor nu för tiden funderar jag på att göra om det här till en bakblogg. För bakar det gör jag ofta. Att baka är min meditation tror jag, något som jag älskar! Just nu har jag stort dille på att baka det "Hela Sverige bakar" (Jag tycker de kladdar rätt mycket men de kanske beror på pressen?) För några veckor sedan bakade de Mandelbiskvier. Det har jag gjort många gånger förut men aldrig efter Sju sorters kakor receptet. Jag brukar göra alldeles för stora biskvier med marängsmörkräm i. Nu slog jag upp min hederliga rutiga kakbok och satte igång. Jisses vad de blev goda! Kommer alltid baka efter Sju sorters kakor hädanefter. Fick många besökare så biskvierna försvann ganska snabbt, vet inte om rycktet spreds eller så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0