Bröllopstårta i vitt





En enda tårta har jag tagit åt mig i sommar. Först var jag väldigt orolig för hur jag skulle få ihop denna tårta nu när vi är tvåbarnsföräldrar med en liten bebis. Men det har gått jättebra, vi har ju lärt oss nu hur man gör och Fredrik har fått ha barnen själv så att jag i lugn och ro har kunnat bakat. Känner mig nästan sporrad att baka ännu mera! Men jag har bara denna sommar som föräldraledig, börjar på min sista termin i höst och sen ska jag börja jobba, måste därför bara vara mamma och kanske baka en och annan tårta till nån släkting ibland istället.

Denna tårta är en variant av Wilmatårta. Den innehåller en ljus sockerkaksbotten och den nedre delen i varje botten är choklad. Den innehåller mörk choklad chokladganache, hallongrädde och en massa hallon, vaniljcreme, vit chokladgrädde och marsipan.

Den fina caketoppern har brudparet själva fixat. Ramen är köpt på Ikea. Riktigt fint tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Christina Lindvall

Tack snälla du för de underbara tårtorna som du gjorde till oss, de var verkligen helt fantastiska! :) Kramar Christina & Christian Lindvall

2012-07-16 @ 23:26:41
Postat av: johanna-tvillingmamma

men therese! Du är så fantastiskt duktig! har tittat igen bloggen ochh alla härliga skapelser. Vattnas i munnen på gränsen att jag sitter och dregglar haha!

kram på dig!

2012-07-17 @ 22:05:04
URL: http://www.tvillingmamma.se
Postat av: Anna

Vilka fina bröllopstårtor du gör! Du är ju jätteduktig!
Hamnade av nån anledning på din sida & var tvungen att stanna upp & kika runt.
Välkommen att besöka min bakblogg :)

Anna

2013-01-13 @ 07:49:07
URL: http://www.iannasskafferi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0